Monday, January 5, 2009

AZAM...pernah ke tercapai?

aku percaya setiap menjelang tahun baru...semua orang akan berazam...setiap orang ade azam yang mahu dicapai...tapi pernah tak korang capai azam itu??...penting ke azam tu?..itu lah soalan yang selalu aku fikirkan setiap kali orang bercerita pasal azam tahun baru mereka...

aku tak pernah berazam dalam hidup aku selama ni...aku jenis yang "go with the flow"...bagi aku tak perlu la kiter bercerita pada sume orang apa azam kite...sebab yang akan laksana kan azam tu diri kiter sendiri bukan orang lain...kalo la tak terlaksana azam tu...apa akibat nye...huhu...tah la...tu pada pandangan aku la...

tapi tah kenapa pada tahun ni aku cam ade rasa berazam kan sesuatu...banyak jugak la yang aku azam kan...hehe...mungkin sebab sebelum dan selepas tahun baru tu...asyik dengar pasal azam rakyat malaysia je kt corong2 radio...

apa yang aku azam kan, biar la menjadi rahsia aku sendiri...aku doakan apa yang korang azam kan pada tahun 2009 ni tercapai...

2 comments:

Unknown said...

dgn adanya azam bermakna kita ada hala tuju,tercapai atau tidak at least kita dah mencuba

bakrihafizhisham said...

aku rasa, bila kite suarakan azam sekuat hati, akan ada rasa malu kalau kita sendiri tak usaha nak capai azam tu.

memang sepatutnye diam pada diri sendiri, tapi takut diri sendiri perlukan dorongan dari orang lain kot.