Sunday, January 4, 2009

Rumah!!!

Sebut saje pasal nak beli rumah...aku dengan wife aku mula pening kepala...pening memikirkan kawasan mana dan type rumah yang hendak dibeli...kalo nak beli kereta tidak pernah pulak pening kepala...huhu...Toyota Caldina...kereta impian kami sekeluarga...hehe...boleh aje kalo aku nak beli caldina tu...cuma aku fikir kan balik baik aku beli umah...itu lah...

sebuat saje pasal rumah...mula la aku pening kepala...pening memikirkan harga rumah yang tak masuk akal di kawasan kuala lumpur ni...rumah yang aku sewa sekarang ni aku bayar RM400 sebulan...rumah town house 3 bilik area Templer Park...pernah jugak aku terpikir nak beli...harga dalam lingkungan RM140k - 160k...huhu...belakang blok rumah aku sekarang ni...rumah double storey 4 bilik...harga RM245k...huhu...besar rumah ni kalo dibandingkan...lagi besar rumah mak aku kat PD Utama...kalo rate sekarang dalam RM140k...jauh giler beza die...

Nak wat camna...dah rezeki aku dapat kerja di kuala lumpur ni...serba serbi mahal...

Malam semalam lepas aku bawak syabil jalan2 kat Suria KLCC...aku singgah sekejap rumah sewa Mon yang baru...Garden Villa apartment 5 tingkat dekat Selayang Height...dekat je dengan kawasan rumah sewa aku...memang tiap hari akan lalu sebelah apartment tu...terkejut jugak aku bile masuk rumah tu...besar betul kawasan rumah...ruang makan dan ruang tamu berasingan...dapur pun tertutup...balkoni yang besar...masterbed room yang 2 kali ganda besar dari bilik aku sekarang...wife aku terus terpesona dengan design rumah tu...same goes with me...hehe...macam2 terlintas kat fikiran aku kalo aku beli apartment tu...siap termimpi2 aku bila tido semalam...mimpi nak deco rumah...hehe...mengikut kata Mon...rate apartment tu dalam 160k-180k...fooh...lebih kurang harga rumah sewa aku je...

on the way nak balik rumah...aku ngan wife discuss pasal nak beli apartment tu...wife aku tersenyum lebar...tanda nye die berkenan la tu...sebab dulu masa aku nak beli kondo kt Taman Melati die tak mahu...sebab rumah atas katanye...nak rumah ade tanah...rumah teres ar tu...disebabkan kepeningan yang tak dapat di tahan lagi untuk memiliki rumah sendiri...die suruh aku survey kan kalo2 ade kekosongan lagi dekat area apartment tu...

so, misi aku esok...lunch hour aku nk cabut kejap pergi tanya developer garden villa tu...doa2 kan la ade kekosongan...aku dah tak larat nak memeningkan kepala aku ini dengan isu beli rumah ni...AMIN.....

4 comments:

Unknown said...

Take into consideration whether there's school nearby,so that tak banyak problem bila anak dah besar and nak bersekolah nanti.jangan tgk dari aspek cantik aje.take all factors into consideration from now on...Luckily my condo where i'm staying now ada sekolah primary and secondary sedang dlm pembinaan just besides the gate.....

bukan orang pinkish said...

rumah yg kat tepi jln tu eh?kat lereng bukit kan? careful sket kat situ, takut mcm bukit antarabangsa..

Anonymous said...

Isyaallah pak tam doakan supaya along mempunyai rumah sendiri. Bayar mahal pun tak apa le kerana lama-lama rumah kita juga dan beli rumah tak rugi sebab harga akan naik tetapi beli kereta mahal-mahal belum tentu dapat jual dengan harga baik. Lagi-lagi kalau beli kereta yang pelik-pelik. Hari ini beli esok nak jual dah jatuh harga. Jangan tunggu lama-lama nanti diambil orang. Kalau Along sabar sedikit pak tam rasa harga rumah akan jatuh kerana time ni ekonomi kurang sikit , kalau ada duit masa ini lah nak beli rumah. apa macam. Beli jangan tak beli oiii.........

nookie said...

nadine : to la...skolah mmg dekat je ngan apartment tu...but for public transport problem skit la..

paktam : entah ar paktam...mmg 2009 ni target nk beli umah..by hook or by crook..kene jugak..mmg kalo bleh mintak wife sabar skit..tggu kalo ade rezeki projek..

siti : a'a...lereng bukit tu...mmg dh ade kes keretakan pun...tu yg meragukan tu...huhu