Thursday, December 11, 2008

*Bandung Trip*


Pada 29 Oktober 2008, aku ngan family bercuti ke Bandung Indonesia...The best trip ever...Planning nk gi Bandung ni dr last year lagi...dekat setahun gak la kumpul duit, sanggup raya x shopping...hehe...then ade rezeki lebih skit utk bwk anak bini aku jejalan makan angin...mmg excited la...masing2 menghitung hari je...yela cos the 1st time aku naik plane and gi "obersea" la kata org...hehehe...aku pergi ngan family norlie mbr baik wife aku dari politeknik lagi...so total sume 6 org...4 adults and 2 infant...

Aku booking online melalui go holiday air asia...aku rasa murah jugak la aku dpt package ni...RM 1443.00 utk 3 org siap acommodation for 4days3nite...

For the 1st time dlm hidup aku naik plane...mmg excited...mcm2 rumours ar...masa nk take off rasa pening la...leh muntah la...huhu...serius aku mmg enjoy masa nk take off tu...die punye G-force mmg terasa...terasa cam masa aku main drag kt sepang je...tp G-force die lagi power la...

Paling aku ske tgk gelagat anak aku, syabil masa kt dlm plane tu..."huish...huish"...kuar dr mulut die...then nk tgk luar dr tingkap...sbb aku dpt duduk kt tepi tingkap...perjalanan amik masa 2 jam dari terminal LCCT, KLIA ke airport Bandara Husien Sastaranegara Bandung...cuaca disana masa aku smp mendung sbb baru lepas hujan...sejuk gak la...dah la aku pakai short je...sbb itu je suar yg aku bwk...hehe...niat nk shopping sakan kt bandung...

Sampai je...kiterang nyer "Supir aka Tour guide"...dh tggu...ni sume wife aku yg deal...die dpt contact no Amir ni...then deal...Kiterang stay kt Mutiara Hotel, tul2 tgh town bandung...agak pack jugak kawasan die...sbb tgh2 town kan...

Lepas je check in...masuk bilik ltk2 brg then turun blk sbb nk kuar gi dinner...kt cna awal sejam dr masa kite kt malaysia ni...so kul 6 tu dh gelap cam kul 8...Amir bwk kiterang dinner kt atas bukit bandung..."Lisung nama restoren tu"...mmg view best gile...enviroment yg menarik...makanan pun best2...1st time rasa masakan indonesia...pelik2 gak nama makanan dierang yela..dh bahasa dierang kan..antara menu yg kiterang order mlm tu "Sup Buntut Pedas, Sup Buntut Bakar"...ekeke...mmg kiterang gelak je baca menu masa tu...ekekee..slamat ar ade Amir...leh gak die explain kt aku ni...hehe...tapi mmg best...hage pun berpatutan la...

Memang btul ar kata org bandung ni syurga shopping...mmg byk giler ar brg yg bleh shopping...rege kalo dibanding kan kt malaysia...4-5 kali ganda...sbb kt cna byk Factory Outlet...

antara tempat menarik shopping :
- Rumah Mode
- Secret
- Heritage
- Pasar Baru

Tempat tarikan pelancong kt bandung ni selain shopping ialah gunung berapi die...ade org kata gunung berapi ni dh tak aktif...cett!!...penipu...aktif lagi beb...aku tgk siap ade asap2 lagi...org cna pun kata masih aktif....huhu...bahaya2...tapi mmg best view die...amik masa sejam gak la nk ke gunung berapi tu...

Selepas 4hari kt cna...cam xmo blk plak..ekeke..rasa cam sekejap je masa berlalu..dh nk blk malaysia...Terima Kasih pada Amir sbb bwk kiterang jalan2 kt Bandung...

Untuk pengetahuan korang...kalo korang nk pegi bandung...Amir ni mmg freelance tour guide...korang leh ar contact die kalo nk ke sana... ni link blog die (aku yg ajar die buat blog...hehe...) http://amirseun.blogspot.com/ ...confirm korang puas ati ngan service die...

Kt cni aku letak serba sedikit ar pic2 masa kt bandung aritu...selebih nyer korang leh ar tgk kt photobucket aku.. http://s406.photobucket.com/albums/pp144/khidir_931/bandung/

No comments: